Waarom de meeste studiebegeleiding niet werkt – en wat wel

De meeste tutoring werkt niet.

Het kan schokkend zijn, maar het is waar. Zelfs ik heb me op een bepaald moment in mijn leven schuldig gemaakt aan niet-effectieve studiebegeleiding. Laat het me uitleggen.

Inspiratie Onderwijs is al meer dan vijf jaar in gebruik; Ik heb meer dan tien bijles gegeven. In die tijd heb ik duizenden en duizenden studenten een collegegeld ontvangen.

Als onderdeel van de tutoring-industrie heb ik met een groot aantal studenten gesproken die ook door andere bedrijven zijn bijgeleerd. Ik heb het bijna allemaal gezien.

Ik haat het om het te zeggen, maar in die tijd realiseerde een aantal van deze studenten niet echt echte groei. Zeker, tijdelijk verbeterden ze, maar op de lange termijn – deden ze dat niet.

 

Studiebegeleiding werkte niet voor mij.

Zelfs in mijn eigen leven ben ik hier het slachtoffer van geweest.

Gelukkig had ik een grootvader die ervoor koos om wat collegegeld voor me te betalen voordat ik naar de middelbare school ging, bij een groot NZ-studiebegeleidster. Het vertegenwoordigde een grote investering; geld dat mijn ouders destijds niet hadden, en het was om me te helpen mijn potentieel te bereiken. Het werkte ook – tijdelijk – met meer zelfvertrouwen, hogere cijfers en door naar het jaar 9-curriculum van de tutorschap (toen ik pas jaar 8 was). Achteraf gezien, realiseerde ik me echter de val waarin ik liep: de tutor zou me een vraag stellen, ze zouden uitleggen hoe het moest, ik volgde de stappen en deed dezelfde soort vraag opnieuw en opnieuw. Ik was eigenlijk niet aan het leren; Ik was net aan het onthouden hoe ik moest werken binnen het enge systeem van leren dat mijn mentor me stelde. Het andere probleem is dat ik te zelfverzekerd werd. Ik zou naar school gaan en denken dat ik op de een of andere manier slimmer was dan de andere kinderen (dat was ik niet) en dat ik niet hoefde te luisteren tijdens de les (dat deed ik).

Toen ik naar de middelbare school ging, scoorde ik redelijk hoog in de toelatingstest. Tot nu toe, zo goed. Tegen het einde van jaar 9 had ik het “slim zijn” bij de wiskunde opgegeven en had ik het volledige plezier verloren.

Wat is er gebeurd?

Welnu, de tutoring (en de daaropvolgende kortetermijnstoot in scores) betekende dat mijn manier van leren volledig scheef was. Mijn perceptie van wat leren was, en de manier waarop ik mezelf als een leerling zag (ik was arrogant) betekende dat de dingen plotseling hard werden en ik het doorzettingsvermogen en de veerkracht ontbeerde om bij te blijven. Arrogantie leidt vaak tot onzekerheden en dat is precies wat er gebeurde – ik dacht dat ik dom was. Tutoring werkte niet voor mij, op de lange termijn.

Denk ik dat het de schuld van de tutoring company was dat ik slechte scores behaalde in de wiskunde? Natuurlijk niet, ze hebben maar een uur per week met mij doorgebracht.

Denk ik dat ze me de vaardigheden hadden geleerd om meer een zelfgeleide leerling te worden en om te gaan met mijn arrogantie en mijn ‘illusies van leren’? Waarschijnlijk.

 

De belangrijkste gebieden waar tutoring studenten faalt.

In de afgelopen vijf jaar heeft Inspiration Education verbazingwekkende resultaten behaald, waarvan sommige verbazingwekkende veranderingen in het leven en de vooruitzichten van studenten hebben gecreëerd. Maar natuurlijk hebben we in de beginjaren van het bedrijf ook enkele middelmatige exemplaren gehad.

Een van de ouders zei dat de tutoring bestond uit hun dochter “niet proberen, dan komen om les te geven om het vuur te doven, probleem opgelost, terug naar lui zijn”.

Een ander werd boos op ons omdat hun zoon uitstekende resultaten behaalde tot de derde en vierde termijn en daarna in zijn examens abuis.

Het verschil was dat hij elke les in de eerste helft van het jaar bijwoonde, en vervolgens vanwege overmoed in de tweede helft slechts drie lessen volgde!

 

Zelfs internationaal bekende docenten zijn het erover eens dat tutoring niet effectief kan zijn.

Anthony Green, een in de VS gevestigde tutor die internationaal bekend staat als de “tutor voor de één procent” is het daarmee eens. Groen is berucht voor het opladen van meer dan $ 1000 per uur voor collegegeld via Skype voor het concurrerende SAT-examen voor toelating tot de universiteit. Hij heeft onlangs een artikel geschreven met de titel “Ik heb $ 1.000 per uur als SAT-tutor gemaakt. Mijn studenten deden het beter zonder mij “, waar hij het feit besprak dat toen hij zijn studieplannen nam en ze omzette naar een online programma, zijn studenten het beter zonder hem deden dan met hem.

Hoewel zijn artikel overdreven is en erop is gericht zijn nieuwe online systeem te verkopen, kun je zijn analyse niet ontkennen – als je een transactiemodel van tutoring gebruikt, waarbij de mentor in feite gewoon de student vertelt wat hij moet leren en het in iets meer uitlegt. verteerbare manier, dan is het niet de moeite waard om veel en veel geld voor te betalen.

Waarom de meeste studiebegeleiding niet werkt – en wat wel

door Inspiration Education Tutoring | 9 mei 2017 | NCEA, studietips, tutoring | 0 reacties
De meeste tutoring werkt niet.

Het kan schokkend zijn, maar het is waar. Zelfs ik heb me op een bepaald moment in mijn leven schuldig gemaakt aan niet-effectieve begeleiding. Laat het me uitleggen.

Inspiratie Onderwijs is al meer dan vijf jaar in gebruik; Ik heb meer dan tien bijles gegeven. In die tijd heb ik duizenden en duizenden studenten een collegegeld ontvangen.

Als onderdeel van de tutoring-industrie heb ik met een groot aantal studenten gesproken die ook door andere bedrijven zijn bijgeleerd. Ik heb het bijna allemaal gezien.

Ik haat het om het te zeggen, maar in die tijd realiseerde een aantal van deze studenten niet echt echte groei. Zeker, tijdelijk verbeterden ze, maar op de lange termijn – deden ze dat niet.
Studiebegeleiding werkte niet voor mij.

Zelfs in mijn eigen leven ben ik hier het slachtoffer van geweest.

Gelukkig had ik een grootvader die ervoor koos om wat collegegeld voor me te betalen voordat ik naar de middelbare school ging, bij een groot NZ-studiebegeleidster. Het vertegenwoordigde een grote investering; geld dat mijn ouders destijds niet hadden, en het was om me te helpen mijn potentieel te bereiken. Het werkte ook – tijdelijk – met meer zelfvertrouwen, hogere cijfers en door naar het jaar 9-curriculum van de tutorschap (toen ik pas jaar 8 was). Achteraf gezien, realiseerde ik me echter de val waarin ik liep: de tutor zou me een vraag stellen, ze zouden uitleggen hoe het moest, ik volgde de stappen en deed dezelfde soort vraag opnieuw en opnieuw. Ik was eigenlijk niet aan het leren; Ik was net aan het onthouden hoe ik moest werken binnen het enge systeem van leren dat mijn mentor me stelde. Het andere probleem is dat ik te zelfverzekerd werd. Ik zou naar school gaan en denken dat ik op de een of andere manier slimmer was dan de andere kinderen (dat was ik niet) en dat ik niet hoefde te luisteren tijdens de les (dat deed ik).

Toen ik naar de middelbare school ging, scoorde ik redelijk hoog in de toelatingstest. Tot nu toe, zo goed. Tegen het einde van jaar 9 had ik het “slim zijn” bij de wiskunde opgegeven en had ik het volledige plezier verloren.

Wat is er gebeurd?

Welnu, de tutoring (en de daaropvolgende kortetermijnstoot in scores) betekende dat mijn manier van leren volledig scheef was. Mijn perceptie van wat leren was, en de manier waarop ik mezelf als een leerling zag (ik was arrogant) betekende dat de dingen plotseling hard werden en ik het doorzettingsvermogen en de veerkracht ontbeerde om bij te blijven. Arrogantie leidt vaak tot onzekerheden en dat is precies wat er gebeurde – ik dacht dat ik dom was. Tutoring werkte niet voor mij, op de lange termijn.

Denk ik dat het de schuld van de tutoring company was dat ik slechte scores behaalde in de wiskunde? Natuurlijk niet, ze hebben maar een uur per week met mij doorgebracht.

Denk ik dat ze me de vaardigheden hadden geleerd om meer een zelfgeleide leerling te worden en om te gaan met mijn arrogantie en mijn ‘illusies van leren’? Waarschijnlijk.
De belangrijkste gebieden waar tutoring studenten faalt.

In de afgelopen vijf jaar heeft Inspiration Education verbazingwekkende resultaten behaald, waarvan sommige verbazingwekkende veranderingen in het leven en de vooruitzichten van studenten hebben gecreëerd. Maar natuurlijk hebben we in de beginjaren van het bedrijf ook enkele middelmatige exemplaren gehad.

Een van de ouders zei dat de tutoring bestond uit hun dochter “niet proberen, dan komen om les te geven om het vuur te doven, probleem opgelost, terug naar lui zijn”.

Een ander werd boos op ons omdat hun zoon uitstekende resultaten behaalde tot de derde en vierde termijn en daarna in zijn examens abuis.

Het verschil was dat hij elke les in de eerste helft van het jaar bijwoonde, en vervolgens vanwege overmoed in de tweede helft slechts drie lessen volgde!
Zelfs internationaal bekende docenten zijn het erover eens dat tutoring niet effectief kan zijn.

Anthony Green, een in de VS gevestigde tutor die internationaal bekend staat als de “tutor voor de één procent” is het daarmee eens. Groen is berucht voor het opladen van meer dan $ 1000 per uur voor collegegeld via Skype voor het concurrerende SAT-examen voor toelating tot de universiteit. Hij heeft onlangs een artikel geschreven met de titel “Ik heb $ 1.000 per uur als SAT-tutor gemaakt. Mijn studenten deden het beter zonder mij “, waar hij het feit besprak dat toen hij zijn studieplannen nam en ze omzette naar een online programma, zijn studenten het beter zonder hem deden dan met hem.

Hoewel zijn artikel overdreven is en erop is gericht zijn nieuwe online systeem te verkopen, kun je zijn analyse niet ontkennen – als je een transactiemodel van tutoring gebruikt, waarbij de mentor in feite gewoon de student vertelt wat hij moet leren en het in iets meer uitlegt. verteerbare manier, dan is het niet de moeite waard om veel en veel geld voor te betalen.
Wat maakt tutoring effectief?

Gelukkig kan tutoring effectief zijn. Benjamin Bloom, een onderwijspsycholoog, heeft in de jaren 80 onderzoek gedaan dat studenten met een-op-een-studie twee standaardafwijkingen beter uitvoeren dan studenten zonder begeleiding (dwz beter dan 95% van de studenten die geen collegegeld hebben ontvangen), alle andere factoren constant gehouden.

https://edu-oost.nl/diensten/huiswerkbegeleiding/