Ben jij op zoek naar een gebruiksvriendelijk softwarepakket waarbij je online werkt zodat je overal en altijd kunt inloggen? Wij raden Shiftbase van harte aan. De drie hoofdfunctionaliteiten van Shiftbase lichten we toe. Sommige bedrijven werken met fulltimers, parttimers, zzp’ers, uitzendkrachten, payrollers én arbeidsmigranten. Als er dan ook nog verschillende werktijden en shifts zijn, is het rooster maken een ingewikkelde klus. Groot voordeel van Shiftbase is dat je veel gegevens slechts eenmalig hoeft in te vullen. Een en ander wordt vervolgens automatisch gekopieerd naar toekomstige, voorlopige werkroosters. Je hebt altijd een blauwdruk bij de hand waarin je per week of per maand de puntjes op de i zet. Gekoppeld aan de planningen, kun je verwachte personeelskosten, verwachte omzetten en te besteden budgetten bekijken. In het urenregistratie-gedeelte van Shiftbase worden gewerkte uren van alle medewerkers overzichtelijk bijgehouden. Dit gebeurt via de computer, de tijdregistratie app of de tijdklok. Ook kan gekozen worden voor klokken van uren door middel van een sleutelhanger of vingerscan-systeem. Leidinggevenden kunnen real time zien wie er aan het werk zijn. Deze gegevens zijn gelinkt aan de loonkosten, dus ook dat overzicht is up-to-date. Gewerkte uren worden volcontinu vergeleken met contracturen. Een actueel min- en plusuren lijst is op ieder gewenst moment op te vragen. Het verlonen van gewerkte uren is binnen Shiftbase snel gedaan. Het beheer van verlofaanvragen is een tweede hoofdtaak van Shiftbase. Ook in dit geval geldt dat je vanachter de pc, onderweg en thuis (via tablet / smartphone) gegevens kunt ophalen, wijzigen, mailen et cetera. Een verlofverzoek dat binnenkomt, kun je direct accorderen. Verzuimcijfers heb je altijd paraat. Shiftbase kent een aantal standaard afwezigheidstypen die je zelf naar wens kunt aanvullen. Het beheer ervan wijst zich vanzelf. De mobiele app is overigens geschikt voor de iPhone en voor Android toestellen. Nog even de verlof-functies op een rij: – aanvragen en inzien van vakantie-uren; – actuele vakantie-urensaldo’s bekijken; – inzien van ziekte-uren; – bekijken van afwezigheid; – afwezigheidtypen beheren. Er zijn vanzelfsprekend verschillende niveaus waarop je een en ander kunt doen: per werknemer, afdeling, locatie en het gehele bedrijf. |